luni, 26 martie 2012

Reteta 3 - Bianca - Tiramisu cu fructe





INGREDIENTE 
 - o cutie de piscoturi (am folosit doar trei din cele 4 cate erau intr-un pachet)
 - un borcan compot de visine
 - 500 l lapte
 - o budinca cioco si una de vanilie.
    eu am folosit una de cioco cu migdale si cea de vanilie era cica cu capsuni 
 - o cioco alba
-  si am folosit si o glazura da merge si fara

Se lasa deoparte sucul de la compot. il vom folosi pentru a imbaia piscotul in el.

Visinile de desfac si se scot samburii. Eu am gasit numai compot cu samburi, daca gasiti fara super, scapati de o treaba migaloasa,

Siropam piscoturile si le asezam intr-o tava. intre timp pregatim budincile si le punem putin de tot la racit in frigider sau afara. Daca le punem direct fierbinte peste piscoturi, riscam sa se inmoaie si mai tare piscoturile care deja sunt insiropate si nu va mai sta baza destul de inchegata la final 

"Blatul" de piscoturi se acopera cu budinca de ciocolata, se uniformizeaza si se presara deasupra cu visinele stoarse putin in prealabil.

Se acopera apoi si cu budinca de vanilie, se incalzeste glazura si se toarna din loc in loc. eu am folosit o singura glazura care astfel nu a acoperit peste tot in mod uniform. se poate "lungi" cu putin lapte, insa la final m-am bucurat ca este doar din loc in loc. glazura intarindu-se ca un strat de cioco, ar fi prea dulce si prea tare sa fie peste tot. asa ii da doar aroma si variaza gustul final al prajiturii. e "surpriza" ce nimeresti in lingura  la final am presarat cioco alba data pe razatoare si am bagat-o la frigider cateva ore.

Combinatia de insiropare si crema pufoasa dulcele-acrisoara va inunda papilele cu un gust de caldura, soare si prospetime primavarateca...mmmmmm


Sa aveti pofta !

8 comentarii: