vineri, 9 martie 2012

Mucenici moldovenesti - de dulce

Anul acesta am vrut sa fac si eu pentru prima oara acesti "sfintisori" caci tot primeam de la persoane din partea moldovei, de acasa de la mucenici cum zic ei;)...si erau tare gustosi ..asa ca mi-am incercat norocul si indemanarea si nu mi-a parut rau.

Mi-am scos din frigider  inainte cu cateva ore ingredientele principale ca sa fie la temperatura camerei, iar cand m-am intors de la munca, a fost prima grija sa ma ocup de "modelat"


Sa trecem  la treaba!

Aluatul                                         

600g faina                                                      
3 oua                                                             
 4 lg miere                                      
 0,3l lapte                                       
 45g drojdie proaspata                   
 100gr unt
 sare
MIROASE : 1 pliculet zahar vanilat, coaja de lamaie/portocala, esenta de rom 


Altele pt uns
ou   

miere
nuca
scortisoara   


Mai intai am pregatit maiaua care pentru mine e baza oricarui aluat si secretul ca sa creasca mare si pufos.
Intr-o cana punem 1 lingura de zahar, cubul de drojdie faramitat, lapte caldutz pana la jumatatea canii si presaram faina. In 10 minute incepe sa se ridice maiaua.

Intr-un lighenus punem faina, facem o gaura in mijloc si adaugam in ordinea asta: oua, sare, miroase, maiaua, untul topit amestecat cu miere, apoi mai adaugam lapte caldut daca mai necesita aluatul. Framanatam bine, pana aluatul se omogenizeaza.< Inainte de a acoperi aluatul, eu am invatat de la bunica "un descantec" pe care l-am adaptata eu putin: ii fac cruce si ii zic"sa creasca mare si pufos ca sa-l pape Daria(adica fetita mea) ;)))))>


Il lasam la crescut jumatate de ora, sau cat consideram noi ca este de ajuns de crescut aluatul. Eu folosesc(nu vreau sa fac reclama) faina BOROMIR, mi se pare o faina buna, care da elasticitate aluatului si creste repede.

Dupa ce a crescut, facem fitile grosime aprox 1cm,  lungi cam de 25 cm , si rulam ca in imagine. Ce rulam asezam pe tava cu  hartie de copt sau cum am pus eu unsa cu margarina si tapetata cu faina

Mai lasam 10-15 minute sa mai creasca, apoi ungem cu  ou si bagam la cuptorul preincalzit. In 20 minute sunt gata, depinde si de cuptor. oricum nu uitati NU DESCHIDETI USA CUPTORULUI IN PRIMELE 15 MINUTE, este foarte important pt aluaturi, blaturi, etc


O sa scoateti niste sfintisori uite asa !!!!


 Ii ungeti bine bine cu miere, ii asezati pe un platou, presarati nuca maruntita, scortisoara.... si produsul finit arata cam asa. yammmm...am facut aseara 2 tavi de mucenici..de dimineata mai erau doar 3 bucati. ..se pare ca "pisica" a dat tarcoale la platou peste noapte ...:))))))))))))


SA AVETI POFTA!!!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu