luni, 28 mai 2012

Tort egiptean

 UN CADOU DULCE PENTRU COPII SI PENTRU CEI CARE INCA SE MAI SIMT COPII ;)

 Am tot auzit vorbindu-se de acest tort si am vrut sa il incerc neaparat , am vrut sa stiu daca e laudat degeaba sau ......ba..... si  pot spune cu mana pe inima ca ma alatur cu drag sustinatorilor acestui tort.
Tortul egiptean este  cremos, gustos , nu necesita insiropare, care de multe ori ne da bataie de cap caci nu stim daca am insiropat prea putin sau prea mult ...are 2 feluri de crema.foarte bune

Vreau sa mentionez ca la reteta originala, am mai facut mici modificari,  asa ca voi scrie varianta mea:

Ingrediente:
 
Foi blat :                                                                
2 albusuri
sare                                                       
2 linguri de zahar                                                      
1 lingura de faina                                                            
2 linguri nuca macinata                            
                                                                                          
 Crema 1:     
6 galbenusuri 
6 linguri de zahar
300 ml lapte
2 linguri de faina
150 g unt
1esenta vanilie

Crema 2:
200 ml frisca + 1 lingura de zahar
150 g zahar
1 cana si 1/2  de nuca macinata
(folosesc cana  iacobs )
1/2 esenta rom
 
FOILE
Foile vor fi 3, deci pentru fiecare foaie folosim ingredientele de mai sus.
Batem cu telul /mixam 2 albusuri spuma. cu foarte putina sare...pana devin crema tare, apoi adaugam zaharul si mixam in continuare pana se topeste. Intr-o cana amestecam 2 linguri de nuca macinata cu 1 lingura de faina si adaugam peste albusuri omogenizand usor cu lingura.

Pentru coacere, eu am folosit fundul unei tavi de tort de aprox.25 cm, dar se poate folosi si fundul unei cratite. Nu coaceti in interiorul tavii caci vor fi niste foi neuniforme.
Ungeti fundul tavii cu unt si tapetati foarte bine cu faina, in special mijlocul unde se lipeste deseori sau folositi hartie de copt. Adaugati incet compozitia care este mai groasa si intindeti-o uniform cu lingura, usor ca sa  nu se scurga pe margine. Introduceti forma in cuptorul preincalzit, lasati la o temperatura nici prea mica, nici prea mare....temperatura de mijloc.





In reteta originala scria ca timpul de coacere este de 25 minute pentru fiecare foaie, mie mi-a luat  max.15 min.

Dupa ce ati introdus prima foaie, pregatiti compozitia pentru urmatoarea foaie. 
  

SPALATI VASUL IN CARE VETI MIXA ALBUSURILE, DACA ESTE MURDAR DE COMPOZITIE SAU DE GRASIME , NU VI SE VA CREA ACEA SPUMA CREMOASA .

Grosimea foilor - aprox. 1 cm
     


CREMA 1
Intr-o craticioara amestecam cu lingura  foarte bine cele 6 albusuri ramase de la foi cu 2 linguri faina , zaharul si treptat adaugam cate putin lapte. Dupa ce s-au omogenizat bine toate ingredientele, punem cratita pe foc potrivit si amestecam in continuu, cam in 15 minute incepe sa se ingroase, exact ca budinca de vanilie. Amestecam ca s anu se formeze cocoloase sau sa se lipeasca, cand este destul de cremoasa, o dam de pe foc si o lasam sa se raceasca. Cand este calduta spre rece,  adaugam untul frecat ca o crema ( eu l-am incalzit putin la microunde si l-am frecat cu o furculita) si adaugam esenta de vanilie care da un gust foarte bun.
Eu am sa folosesc aceasta crema ca o budinca desert pentru Daria mea ;)))

CREMA 2
Frisca o mixam cu 1 lingura de zahar pana devine cremoasa si o bagam la frigider..
 Intre timp topim 150 g zahar intr-o cratita, lichidul format de la zahar-caramelul, il turnam pe o hartie de copt si lasam sa se intareasca putin, apoi il punem intr-o punga si il faramitam cu sucitorul apasand pe el.













In frisca adaugam caramelul faramitat, 1 cana si jumatate de nuca macinata si jumatate de esenta de rom.
Esenta de rom nu era in reteta originala dar  am observat ca da un gust foarte bun si o aroma ..mmmmm.
Pe un platou  asezam prima foaie, crema 1 de vanilie, apoi peste crema 2 cu frisca si nuca, intindem usor, in asa fel incat cremele sa se acopere una pe alta

Asezam  a doua foaie, apasam usor ca sa se faca priza intre creme si blat. Si la fel punem cremele, urmeaza ultimul blat si la fel punem crema 1 si apoi crema 2 care acopera tot tortul.
Pentru decor, folositi-va imaginatia... fata mea a vrut sa-l orneze cu cirese ;)))













SA AVETI POFTA !
( eu am mancat deja jumatate de tort intr-o zi  ;)))))))))









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu