luni, 27 februarie 2012

Negresa usoara si buna


Am tot cautat de ceva vreme o reteta usoara de negresa , caci de altfel gaseam numai chestii complicate cu frisca cu ciocolata nu stiu de care fel...iar duminica nu aveam nici timp , nici prea multe ingrediente la dispozitie pentru a ma complica cu"retete de elita"
Asa ca am cautat o "varianta " a negresei simpla si gustoasa si pufoasa in acelasi timp. 

COMPOZITIA
2 oua
1 cana zahar
1 cana lapte caldut
2 cani faina
100 g unt/margarina prajituri
1 praf copt
sare
1 cana nuci maruntite
cacao
esenta de rom
coaja portocala

Am frecat untul cu zaharul(e bine sa-l rasniti daca puteti caci se topeste mai repede) am adaugat 2 oua, apoi 1 cana lapte caldut in care am pus putina sare, 2 cani faina amestecata cu cacao +1 praf de copt + coaja portocala. Dupa ce am amestecat bine am adaugat nuca maruntita si cateva alune macinate(caci mi-au mai ramas de la invartitele cu scortisoara de saptamana trecuta) si esenta de rom.

Am asezat hartie de copt in tava unsa cu unt si am turnat aluatul care trebuie sa fie mai grosut.Se baga la cuptorul preincalzit la temperatura mare(180-200 grade). IMPORTANT, NU DESCHIDETI USA CUPTORULUI PRIMELE 15 MINUTE. Cred ca in 20 este gata, depinde de cuptorul fiecaruia.

Intre timp pregatiti GLAZURA

150 g ciocolata de menaj
cam jumatate de cana cu lapte, il adaugati treptat peste ciocolata topita
putina estenta de rom
O lasati sa se raceasca , apoi dupa ce s-a racit si blatul, intindeti glazura peste el cu lingura. Eu am mai presarat pe deasupra biscuiti petit beure faramitati apoi am acoperit totul cu zahar farin vanilat.

Sa aveti pofta!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu