miercuri, 6 iunie 2012

Paine de casa cu susan

Ingrediente:
500 g faina (1 paine la tava)
o lingurita de sare
o lingurita zahar
cub drojdie
20 g unt/margarina

 Mai intai pregatim maiaua, cea mai importanta pentru aluaturile care necesita dospire.
Eu folosesc cub drojdie ungureasca, din cubul de 50g folosesc 3 sferturi, o pun in cana faramitata, adaug o lg de zahar peste, apa calduta (nu fierbinte) pana la jumatatea canii si presaram putina faina












  Lasam 10 minute si apoi se va face asa
Faina o amestecam cu sare si adaugam treptat maiaua, amestecam bine, apoi adaugam margarina moale si framantam bine, mai adaugam apa calduta daca mai necesita sau faina dac e mai moale, in functie de faina ( eu am folosit faina dobrogea)









Dupa ce am framantat bine , am lasam la dospit , aprox, o ora, acoperit cu un prosop.




 
 Apoi am impartit aluatul in 3 fitile egale si am impletit aluatul.

Am asezat impletitura in tava unsa cu margarina, am avut grija ca lipiturile de la capete sa fie dedesubt. Am mai lasat 10 minute sa creasca in tava, apoi am uns deasupra cu putina apa cu zahar si am presarat susan.


Am bagat la cuptorul incins la temperatura mare , am scazut temperatura treptat.


Pe asa  vreme ploioasa, e numai buna de "rasfatat"...Daria deja a papat 2 felii groase ;)))



SA AVETI POFTA !!!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu