sâmbătă, 10 martie 2012

Fasole batuta "impopotonata" cu ceapa ;))


Eu am avut aproximativ 500g de fasole alba boabe. Am pus-o de seara la inmuiat si a fiert a doua zi numai decat.

Am schimbat bineinteles apa in care a stat la inmuiat, apoi pun fasolea in apa calduta curata si pun la fiert cu putina sare si 1 lingura ulei de masline. cand incepe fasolea sa se patrunda, puneti 1 morvov intreg, o juma de ceapa mica si o bucata de telina si inca o lingura de ulei de masline (ajuta la fierbere).

Cand e fiarta bine fasolea, scurgem din zeama in alt vas si o pastram pentru a potrivi fasolea daca o vrem mai batoasa sau mai moale atunci cand o frecam, faramitam sau bagam la robot asa cum fac eu.
Tot la robot bagam odata cu fasolea si legumele fierte caci da un gust foarte bun.

Eu bag la robot mai multe transe de fasole, putin cate putin..si fasolea batuta o rastorn intr-un castron mare, dupa ce o "robotizam" pe toata, potrivim cu sare si usturoi strivit si maruntit, dupa gustul fiecaruia. Lasam sa patrunda aromele in amestec si intre timp pregatim ceapa.

O taiem bucati ( aprox. 4-5 cepe mari)
Incingem ulei intr-o tigaie, cam 100 ml ulei, turnati ceapa si lasati-o sa se inmoaie NU ACOPERITI TIGAIA . doar amestecati cu lingura din cand in cand. Cand vedeti ca s-a pinmuiat si pe alocuri chiar prajita NU ARSA ;))) turnati o jumatate de cana de bulion, putina sare si amestecati. Mai tineti 2-3 min si opriti focul.

Mai gustati din fasole, vedeti daca mai trebuie sare, usturoi... apoi o asezati in boluri si deasupra o "impopotonati" cu ceapa si ulei din belsug..yammy

Sa aveti pofta !




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu