luni, 28 noiembrie 2011

Placinta cu dovleac

Saptamana trecuta am primit un dovleac si primul gand a fost ...yammm fac placinta...asa ca sambata m-am pus pe treaba...

Am framantat un aluat din 400 g faina , 1 ou, 10 g drojdie pe care am dizolvat-o in 150 ml lapte caldut + 3 linguri zahar, am adaugat 50g unt incalzit la microunde, 1 vf cutit sare, coaja portocala

Am lasat aluatul l-a odihnit , acoperit cu 1 prosopel



Apoi m-am apucat de curatat dovleacul, ceea ce mi-a dat mare bataie de cap, coaja fiind foarte tare, mi-am taiat ceva piele de pe degete si retezat jumatate dintre unghiile de la maini ...dar ...merita pt asa placintica buna

Compoziţie: 500g dovleac, ~150g zahăr (în funcţie de cât de dulce vreti sa fie dovleacul),  20g unt, scorţişoară, 1 ou pentru uns foaia.


Am razuit dovleacul, am incins o tigaie cu putin unt si am adaugat dovleacul amestecat cu zahar , am amestecat din cand in cand sa nu se lipeasca de cratita , cand am crezut eu ca s-a topit zaharul si a patruns bine aroma untului am adaugat scortisoara si am oprit focul.




am impartit aluatul in doua, am intins o foaie si am asezat-o in tava tapetata, peste ea am adaugat dovleacul razuit.

dupa ce am nivelat compozitia , eu am presarat si niste stafide ( caci asa ii place"bebelinei" mele)

am asezat si cea de-a doua foaie, peste compozitie, am uns cu 1 ou si am strapus usor cu furculita pt a se patrunde bine la copt...si apoi a iesit asa :)



Pofta mareeeeeeeeeeeeeee! eu acum pap placinta :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu